dějepis - seminář (Ds)
Charakteristika volitelného předmětu dějepis - seminářDějepisný seminář 3. ročník (Světové dějiny od roku 1945 do současnosti) Mgr. Jitka Kodrová
Vzdělávací obsah volitelného předmětu roziřuje znalosti áků o podrobný historický vývoj světa od druhé světové války do současnosti, přičem důraz je kladen na to, aby se áci dokázali dobře zorientovat v současném globálním světovém vývoji a rozpoznali historické kořeny současného stavu. (Mezi klíčové probírané otázky patří bipolární rozdělení světa po druhé světové válce, vznik jaderné zbraně, korejská válka, Karibská a Suezská krize, válka ve Vietnamu, vojenské pakty, rozpad východního bloku a současné problémy zemí SNS, vývoj politiky USA v poválečném období, konfliktní oblasti na Blízkém východě, vznik Izraele, Dálný východ Čína, otázky dekolonizace světa )
Volitelný předmět dějepisný seminář (3. ročník) realizuje obsah vědního oboru historie a zároveň vyuívá i vzdělávací obsah předmětu dějepis, do kterého integruje také částečně průřezové téma výchova k mylení v evropských a globálních souvislostech (globalizační a rozvojové procesy, globální problémy, jejich příčiny a důsledky, humanitární pomoc a mezinárodní rozvojová spolupráce, ijeme v Evropě, vzdělávání v Evropě a ve světě).
Ve svém vzdělávacím obsahu předmět propojuje a vyuívá obsah tematických celků vyučovacích předmětů, jako jsou humanitní studia a zeměpis.
Zároveň je seminář navázán na aktivity Asociace pro mezinárodní otázky a festival dokumentárních filmů Jeden svět, co umoňuje studentům aktivněji se seznámit s fungováním světových institucí v praxi.
Hodinová dotace v jednotlivých ročnících: 0 - 0 2 - 0
Dějepisný seminář 4. ročník (Totalitarismus a demokracie ve východním bloku) Mgr. Jitka Kodrová
Volitelný předmět dějepisný seminář (4. ročník) realizuje obsah vědního oboru historie a zároveň vyuívá i vzdělávací obsah předmětu dějepis, do kterého integruje také částečně průřezové téma výchova k mylení v evropských a globálních souvislostech (globalizační a rozvojové procesy, globální problémy, jejich příčiny a důsledky, ijeme v Evropě, vzdělávání v Evropě), mediální výchova (role médií v moderních dějinách), multikulturní výchova.
Ve svém vzdělávacím obsahu předmět propojuje a vyuívá obsah tematických celků vyučovacích předmětů jako jsou humanitní studia a zeměpis.
Vzdělávací obsah volitelného předmětu roziřuje znalosti áků o podrobný historický vývoj Čech a středoevropského prostoru od konce druhé světové války do současnosti, přičem důraz je kladen na porozumění základním principům totality a demokracie na konkrétních událostech.
Součástí jsou i průřezové otázky dějin jako je česko-německé souití, otázka menin (idé, Romové), role jedince v dějinách atd.
V semináři je zároveň maturant veden k samostatné práci s historickými prameny, kdy výstupem ze semináře jsou nejen znalosti, ale i vlastní seminární práce vypracovaná na základě pramenů, odborné literatury a metodami práce historiků.
Součástí semináře jsou i exkurze.
Hodinová dotace v jednotlivých ročnících: 0 - 0 0 - 2...
( )