English versionGerman versionEspa�olVi?t

dějepis - seminář (Ds)

Charakteristika volitelného předmětu dějepis - seminář

Dějepisný seminář – 3. ročník (Světové dějiny od roku 1945 do současnosti) Mgr. Jitka Kodrová

Vzdělávací obsah volitelného předmětu rozšiřuje znalosti žáků o podrobný historický vývoj světa od druhé světové války do současnosti, přičemž důraz je kladen na to, aby se žáci dokázali dobře zorientovat v současném globálním světovém vývoji a rozpoznali historické kořeny současného stavu. (Mezi klíčové probírané otázky patří bipolární rozdělení světa po druhé světové válce, vznik jaderné zbraně, korejská válka, Karibská a Suezská krize, válka ve Vietnamu, vojenské pakty, rozpad východního bloku a současné problémy zemí SNS, vývoj politiky USA v poválečném období, konfliktní oblasti na Blízkém východě, vznik Izraele, Dálný východ – Čína, otázky dekolonizace světa…)
Volitelný předmět dějepisný seminář (3. ročník) realizuje obsah vědního oboru historie a zároveň využívá i vzdělávací obsah předmětu dějepis, do kterého integruje také částečně průřezové téma výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech (globalizační a rozvojové procesy, globální problémy, jejich příčiny a důsledky, humanitární pomoc a mezinárodní rozvojová spolupráce, žijeme v Evropě, vzdělávání v Evropě a ve světě).
Ve svém vzdělávacím obsahu předmět propojuje a využívá obsah tematických celků vyučovacích předmětů, jako jsou humanitní studia a zeměpis.

Zároveň je seminář navázán na aktivity Asociace pro mezinárodní otázky a festival dokumentárních filmů Jeden svět, což umožňuje studentům aktivněji se seznámit s fungováním světových institucí v praxi.


Hodinová dotace v jednotlivých ročnících: 0 - 0 – 2 - 0


Dějepisný seminář – 4. ročník (Totalitarismus a demokracie ve východním bloku) Mgr. Jitka Kodrová

Volitelný předmět dějepisný seminář (4. ročník) realizuje obsah vědního oboru historie a zároveň využívá i vzdělávací obsah předmětu dějepis, do kterého integruje také částečně průřezové téma výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech (globalizační a rozvojové procesy, globální problémy, jejich příčiny a důsledky, žijeme v Evropě, vzdělávání v Evropě), mediální výchova (role médií v moderních dějinách), multikulturní výchova.
Ve svém vzdělávacím obsahu předmět propojuje a využívá obsah tematických celků vyučovacích předmětů jako jsou humanitní studia a zeměpis.

Vzdělávací obsah volitelného předmětu rozšiřuje znalosti žáků o podrobný historický vývoj Čech a středoevropského prostoru od konce druhé světové války do současnosti, přičemž důraz je kladen na porozumění základním principům totality a demokracie na konkrétních událostech.
Součástí jsou i průřezové otázky dějin jako je česko-německé soužití, otázka menšin (židé, Romové), role jedince v dějinách atd.
V semináři je zároveň maturant veden k samostatné práci s historickými prameny, kdy výstupem ze semináře jsou nejen znalosti, ale i vlastní seminární práce vypracovaná na základě pramenů, odborné literatury a metodami práce historiků.
Součástí semináře jsou i exkurze.

Hodinová dotace v jednotlivých ročnících: 0 - 0 – 0 - 2...
( )

Úkoly, texty, sdělení




© 2014 GYMNÁZIUM JANA PALACHA PRAHA 1, s.r.o.
Pštrossova 13/203, 110 00 Praha 1
studijní obor: 7941K41
ochrana soukromí