O projektu
Hlavní cíl: zlepení situace áku se specifickými potřebami prostřednictvím interaktivních a aditivních forem podpory výuky.Dlíčí cíle
Zlepení přístupu pedagogických pracovníku k jinakosti áku a obohacení formy výuky
Zlepení motivace áku ke studiu a tím sníit počet neprospívajících
Rozvoj kompetencí áku pomocí inovace obsahu výuky a vytvoření pracovních listu
Zvýení psychologické podpory áku i pedagogických pracovníku
Rozíření výsledku dobré praxe mezi ostatní koly
Měřitelné cíle
Podpořených áku (35 osob)
Podpořených pedagogických pracovníku (24 osob)
Vytvořit individuální plány 25 osobám, individuální psychologické poradenství 25 osobám
Karierní poradenství 35 osobám
Inovace VP
Rozvoj spolupráce s dalími S (5 kol)
Studijní úspěchy jednotlivých studentu (prospěch)
Výsledku pedagogu (vyuívání inovovaných materiálu)
Prostředky k dosaení cíle
Vzdělání pedagogických pracovníku v práci s cílovou skupinou
Vzdělávání kolní psycholoky: rozvoj znalostí v práci s cílovou skupinou
Supervize kolní psycholoky
Sníení mnoství teoretického učiva, zaměření na praxi a rozvoj kompetencí
Odborné vedení pedagogických pracovníku při doučování áku v jejich volném čase
Realizace seminářů pro áky o metodách učení, empatii, mimokolních aktivitách, seberealizaci
Zajitění vybavení pro specializaci výuky i doprovodných aktivit
Přístup k individuálním osobnostem
Podrobný způsob dosaení specifických cílů
Zvýením kvalifikace pedagogických pracovníku dojde k zlepení přístupu k cílové skupině, vetí empatii a schopnosti odhadu, jaký přístup zvolit u konkrétní osoby. U těchto specifických osob je nutné znát způsob jednání a přizpůsobit i metodiku výuky. Pedagog by měl začít více vyuívat interaktivních a aditivních forem výuky a dalí mimokolní podporu.
Zvýením zájmu o učivo, se sníí počet neprospívajících. Motivace bude cílená na podporu celého kolektivu, pro vzájemnou podporu. Probudit v ácích zdravou soutěivost a zábavným způsobem zvýit jejich zájem jak o klasickou kolní výuku, ale i mimokolní aktivity, které zvýí jejich znalosti a také efektivnost stráveného volného času.
Sníením mnoství teoretické výuky a zaměřením se na kompetence bude zvýena motivace áku a podpořen zájem slabích áku o dalí výuku. VP bude rozířen o podklady, jako alternativní zdroj informací, kde si látku mohou vyzkouet za pouití moderních výukových metod.
Rozvoj poradenského centra přímo podpoří psychiku áku. kolní psycholoka absolvuje několik vzdělávacích kurzů, které zabezpečí aktuální znalosti z potřebných oblastí a budou reflektovat potřeby jednotlivých áku.
Rozíření dobré praxe mezi ostatní koly zajistí rozíření podpory i mezi ostatní áky. Zároveň monost vyuití naich slueb výchovnými poradci a pracovníky z podobných pracovi dalích kol přispěje k větí efektivnosti poradenského centra.
Přínos pro cílovou skupinu
Pro cílovou skupinu áků bude mít projekt následující přínos:
Tvorbu vhodných podmínek pro tělesný, psychický a sociální vývoj áka, naplňování jeho vzdělávacích potřeb a rozvíjení jeho schopností, dovedností a zájmu,
Prevenci a řeení výukových a výchovných problému, sociálně patologických jevů,
Vhodnou volbu vzdělávací cesty a profesního uplatnění, podmínek vzdělávání áku s postiením, áku mimořádně nadaných a přísluníků národnostních menin.
Cílová skupina áku stojí v projektu jako centrální objekt větiny aktivit. Aktivity projektu mají ákům zprostředkovat předevím schopnosti a dovednosti, zároveň zatraktivnit a zefektivnit výuku tak, e budou motivováni absolvovat vechny čtyři ročníky, úspěně absolvovat maturitu a cíleně se připravovat na následné studium. áci budou díky aktivitám s projektem spojenými, zejména pak vzhledem k rozvoji klíčových kompetencí a zvýení informovanosti o monostech a schopnostech, kvalitněji připraveni na trh práce.
Zaměřením se na specifickou cílovou skupinu, a to áky se speciálními vzdělávacími potřebami, dojde k jejich adaptabilitě v kolektivu a monosti zvládat kolní výuku bez větích problémů.
Zaměřením na pedagogické pracovní dojde k následujícímu přínosu:
Dokáí aplikovat osvojené vědomosti a dovednosti při vzdělávání áků
Schopnost vytvořit individuální vzdělávací plán áka a orientovat se v odborném posudku kolského poradenského zařízení
Získat přehled o dostupných pomůckách a jejich vyuití
Vyuívat kompenzační a edukační pomůcky
Schopnost vytvořit a správně pouívat metodické a didaktické materiály pro áky
Osvojit si profesionální dovednosti komunikace se áky se specifickými potřebami.
Spoluprací s ostatními kolami dojde k rozíření zkueností do dalích kol a k dalím ákům, kteří podobnou podporu potřebují. GJP tak i zvýí svou presti a dobré jméno koly, a to jako organizace, která řeí problémy svých áku.